قدس آنلاین - گیلان - مریم غلام پور : فرماندار رشت گفت: محله‌های حاشیه‌ نشین رشت نیازمند برنامه‌ریزی فرهنگی است و کانون‌های فرهنگی می‌توانند در این زمینه به مسؤولان کمک کنند .

محله‌های حاشیه‌نشین رشت نیازمند برنامه‌ریزی فرهنگی است

سید عیسی مهدوی با اشاره به فعالیت‌های تأثیرگذار جوانان در جامعه اظهار کرد: موضوع اوقات فراغت فانتزی و تفننی نبوده بلکه از ارزش والایی برخوردار است.

وی، اوقات فراغت را نیازمند برنامه‌ریزی علمی عنوان کرد و افزود: امروزه دشمنان برای رسیدن به اهداف پلید خود از طریق جنگ نرم برنامه‌ریزی می‌کنند.

فرماندار رشت با بیان اینکه دشمنان پس از ناامیدی در نبرد سخت برای دستیابی به اهداف خود از طریق جنگ نرم اقدام کردند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی، انقلابی فرهنگی محسوب می‌شود.

مهدوی، جهت‌گیری انقلاب اسلامی را در احیای اسلام ناب محمدی(ص) خواند و بیان کرد: انقلاب اسلامی به منظور تقویت مکارم اخلاقی که ریشه فرهنگی دارد، بنا شده است.

وی به ارزش موضوع‌های فرهنگی در رهنمودهای مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: اهمیت فرهنگ به حدی است که پروژه‌های مختلف باید پیوست فرهنگی داشته باشند.

فرماندار رشت با تأکید براینکه انتظار مسؤولان از کانون‌های فرهنگی ویژه است، خاطرنشان کرد: جامعه در معرض ناهنجاری‌ها قرار دارد و وجود کانون‌های فرهنگی در این زمینه تأثیرگذار است.

مهدوی به گسترش ناهنجاری‌ها با کاهش حضور دین در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: با حضور و فعالیت جوانان در جامعه دشمن نتوانسته به اهداف پلید خود برسد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت جوانان باید در تمام فصل‌ها انجام شود، اظهار کرد: امیدواریم کانون‌های فرهنگی در کنار دستگاه‌های دولتی به امر مذکور با دقت بپردازند.

فرماندار رشت بر برنامه‌ریزی فرهنگی در محله‌های حاشیه‌نشین این شهرستان تأکید کرد و افزود: در محله‌های حاشیه‌نشین شهدایی هستند که نام آنها مایه مباهات است.

مهدوی با بیان اینکه اعتکاف، محفل انس با قرآن و ... از زمینه‌های تاثیرگذار فرهنگی محسوب می‌شود، تصریح کرد: مسؤولان استانی به موضوع‌های فرهنگی توجه ویژه‌ای دارند و همواره از این موضوع‌ها حمایت می‌کنند.

وی، حمایت مادی از کانون‌های فرهنگی را مهم خواند و بیان کرد: کانون‌های فرهنگی دستگاه دولتی محسوب نمی‌شوند اما اعتبارات فرمانداری دولتی است و در تلاش هستیم با همفکری کانون‌های فرهنگی بتوانیم زمینه‌های حمایت‌های مادی از این کانون‌ها را فراهم کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.